poniedziałek, 22 lipca 2019

Jak poprawić widoczność naszego profilu na Instagramie? #Marketingowo vol.2



Cześć wszystkim!

W dobie mediów społecznościowych każdy z nas zmaga się z ciągłą walka z algorytmami. Kiedy już wydaje nam się, że w końcu załapaliśmy o co chodzi - pojawia się nowa aktualizacja, po której wracamy do punktu wyjścia. Dziś przedstawię Wam kilka elementów, które obecnie dobrze wpływają na częste wyświetlanie naszych zdjęć na stronie głównej oraz w tak zwanej "lupce" Instagrama. Zaczynamy!


1.  Opis zdjęcia
Gdy planujesz wrzucenie zdjęcia pamiętaj, żeby napisać pod nim dwa/trzy zdania skierowane do swoich obserwatorów. Nie umieszczaj jedynie emoji i nie wstawiaj zdjęć bez żadnego komentarza. Podziel się ze swoimi odbiorcami szczegółami dotyczącymi wykonanego zdjęcia. W ten sposób zaciekawisz ich tym, co się u Ciebie dzieje i będą oni chętniej zaglądać na Twój profil. 

2. Hashtagi i lokalizacja
Nie bój się korzystać z hashtagów. Pamiętaj jednak aby wybierać takie, które nie zostały zbanowane. Dodanie odpowiednich hashtagów - z odpowiednią liczbą postów, odpowiednim tematem i dozwoloną ich liczbą, może w znaczny sposób poszerzyć Twoje zasięgi. Unikaj hasthagów, które mają setki tysięcy oraz miliony oznaczonych postów - Twoje zdjęcie w tym gronie zwyczajnie zaginie, a nie o to przecież tutaj chodzi. Używaj hashtagów zarówno w postach na stronie głównej, jak i na Instastories. Jeśli nie wiesz, czy dany hashtag, którego chcesz użyć należy do kręgu zakazanych - możesz to w prosty sposób sprawdzić na www.iqhashtags.com. Na tej stronie sprawdzisz również hashtagi z podobnych kategorii oraz popularne hashtagi, za pośrednictwem których inne osoby trafiły na Twój profil. 

Drugim sposobem na przyciągnięcie nowych użytkowników jest oznaczanie popularnych lokalizacji. Wrzucając zdjęcie z kawiarni czy wycieczki nie bój się oznaczać miejsca, w którym wykonane zostało zdjęcie. Kawiarnie czy hotele często udostępniają zdjęcia robione przez swoich klientów, dzięki czemu zyskujesz szansę na dotarcie do nowych odbiorców. 

 3. Komentarze
Era komentarzy składających się z samych emoji już dawno przeszła do lamusa. Dzisiejszy algorytm na Instagramie bardzo łatwo wychwytuje takie komentarze i odczytuje je jako działania botów. Z tego powodu wysoko pozycjonowane są zdjęcia, których komentarze składają się z minimum 4 słów! Im więcej osób pozostawi pod waszym zdjęciem komentarz składający się z co najmniej 4 wyrazów - tym wyżej i częściej Wasze zdjęcie będzie pojawiało się na stronie głównej. 

4. CTA
Tylko w jaki sposób zachęcić odbiorów Instagrama żeby pozostawiali po sobie takie wartościowe komentarze? To proste! Wystarczy w opisie zdjęcia użyć tak zwanego call to action, w którym zachęcicie ich do wyrażenia opinii na dany temat. Jeśli szukacie akurat jakiegoś fajnego miejsca na wakacje - zapytajcie o to pod swoim postem. Nie bójcie się braku reakcji. Im więcej osób będzie wyrażało opinię pod waszymi zdjęciami, tym łatwiej będzie kolejnym osobom dorzucić kilka słów od siebie. W większości przypadków wymaga to jednak czasu.

5. Content
Pamiętajcie żeby publikować treść, której oczekują od Was odbiorcy. Jeśli nagle zmienicie tematykę swojego Instagrama lub zacznie tam panować misz-masz - Wasi odbiorcy zniechęcą się do zostawiania like'ów i komentarzy, przez co Wasze zdjęcia będą pojawiały się coraz niżej i coraz rzadziej. Do układania estetycznego  i spójnego feedu szczerze polecam aplikację UNUM. 

6. Save
Starajcie się tworzyć treści, które będą inspiracją dla innych użytkowników Instagrama. W ten sposób będą oni dodawać Wasze zdjęcia do tzw. kolekcji klikając pod Waszymi zdjęciami opcję zapisu. Im więcej osób zapisze Wasze zdjęcie krótko po jego publikacji - tym większa szansa, że pojawi się ono na stronie "Explore". Pomoże to również w pozycjonowaniu Waszego zdjęcia na stronie głównej Instagrama.

7. Profil firmowy / profil kreatora
Pamiętaj, aby na swoim Instagramie włączyć opcję profilu firmowego lub profilu kreatora. Pozwoli Ci to na dostęp to statystyk dotyczących swojej grupy odbiorców, dzięki czemu dowiesz się między innymi tego, o jakich porach korzystają oni z Instagrama. To pozwoli Ci na planowanie postów w godzinach największej aktywności, dzięki czemu Twoje zdjęcia dotrą do większej liczby osób. Jeśli potrzebujesz małej pomocy w planowaniu postów, możesz zaopatrzyć się w aplikację, która będzie przypominała Ci o dodaniu zdjęcia w określonej porze. Do takich zadań polecam Planoly oraz Later. 

*
Stosując powyższe porady wyświetlenia mojego profilu w ciągu tygodnia zwiększyły się o prawie 19 tysięcy! Mam nadzieję, że u Was te porady sprawdzą się równie dobrze. Chętnie dowiem się, czy dowiedzieliście się z tego posta czegoś nowego i co było dla Was największym zaskoczeniem.

Do następnego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 PAULINA KOBZA , Blogger